fredag 30 september 2011

En Kram.

Vad kan en kram betyda för en?
En kram är någonting man oftast ger till personer som man känner väl, som familj och vänner. Oftast när man får en kram av sina närmaste, så tänker man inte på vilka känslor det kan väcka, eftersom det är en sådan naturlig sak att det går på ren rutin. Men hur agerar människor av att få en kram av någon helt okänd?

Jag bestämde mig för att kombinera min dokumentäruppgift med ett litet socialt experiment, och bad tre tjejer från klassen att delta i detta, det såg ut ungefär såhär:





















En gratis kram till alla som ville ha det, utan någon baktanke, eller syfte, vilket väldigt många trodde vi hade, mer än att sprida lite kärlek och glädje i folks vardag. Hur agerar människorna i Auckland av en kram från en människa de aldrig träffat i sitt liv förut? Här är några av kommentarerna: 

”Never let go.”

”You just made my day!”

”You are doing such a great thing, this is wonderful.”

Detta är ett urval av kommentarer vi fick av olika människor. Om det är någonting jag har lärt mig under dagen, även om jag visste det innan, så är det att man aldrig är för ung eller för gammal för en kram. En kram kan lyfta upp hela ens dag, och glädjen i folks ansikten är sådant som sitter kvar i ens hjärna och kan få en att sitta och småle ungefär när som helst.

Hur såg det ut då? Har plockat ett par bilder för stunden, fler kommer med största säkerhet på Facebook någon gång nästa vecka.  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar