torsdag 8 september 2011

Rugby World Cup incoming!

Vecka 8 av 10 av Term 1 snart klar, äckligt snabbt går tiden här nere faktiskt. Känns inte som att jag har varit här i 1 månad och 11 dagar om man säger så. Plåtningar hela veckan, och har fått mitt student ID, finally, så har kunnat börja gymma igen.
 
Antingen så väger kilona mer här på Nya Zeeland eller så har jag blivit en stor del svagare, tyvärr tror jag på det sistnämnda.

Rugby World Cup börjar i Auckland imorgon, de stänger av gatorna, gatan mitt emot min lägenhet är bevakad 24/7 av poliser, då ett av lagen bor på hotellet mitt emot, bussarna får man inte plats på, gatorna är fulla av turister som inte vet vart dem ska ta vägen och det är fullständig rugby hysteri från Nya Zeeländarna. Detta är som boule-VM för pensionärer, decenniets höjdpunkt.

Jag håller mig till rugby under vattnet for now, om man säger så.

Med svaga hälsningar,
Olsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar