söndag 18 september 2011

Mormors dag!

Mormor, Tanten, Kerstin, Världens bästa.

Kärt barn har många namn. Och om det aldrig varit mer rätt än här. Det finns bra människor här i livet, de finns människor som man betraktar som dem bästa, dem som alltid finns där och lyssnar och som man älskar. Sen har man min mormor. Hon är bättre än alla dessa människor, tillsammans. Hon är människan som alltid bryr sig, ställer upp och lyssnar, oavsett hur hon mår och känner sig. Egoism finns inte i hennes tankesätt, och hon sätter andra före sig själv i alla lägen. Det är svårt att förklara min mormor, för att ord är oftast inte nog. 

Hur ska man kunna förklara att en människa är så bra som en människa kan tänkas vara? Hon är inte människan som inte säger nej, hon är människan som älskar dig oavsett, och hon är människan som kan se på en direkt om någonting inte riktigt stämmer. Nej, det är svårt att förklara tant Kerstin, för hon är så mycket bättre än vad jag hittills förklarat och lite till.

Min mormor, som spelade fotboll med mig i trädgården när jag var liten, som fortfarande tror att hon kan vinna över mig i "sätt-handflatorna-mot-varandra-ta-sats-och-putta" leken, och som kan avgöra på 5 sekunder ifall vi sitter vid datorn eller inte när hon ringer. Mormor som fortfarande tror att våfflor och pannkakor är det godaste vi vet, att vi är intresserade i alla böcker och artiklar hon hittar till oss, och blir lika "chockad" varje gång vi säger att vi är bakfulla, fastän det är Söndag och att det var likadant förra veckan. 

Min mormor, som har haft alldeles för många motgångar här i livet. Det kan inte vara lätt att vara laktosintollerant, glutenallergiker och elöverkänslig, och att ha en gammal ryggskada på det. Men trots det så hjälper hon alltid med Jezzie, erbjuder alltid oss att laga mat till oss och är alltid intresserad av vad vi gör eller ska göra. Hon är en kämpe med det godaste hjärtat som finns, och jag kan prata för både mig själv och mina bröder att vi älskar dig mormor, och hoppas du får den bästa dagen du möjligtvis kan få.










Mormor kör "Albanen", Julafton 2010. 





Jag älskar dig lite extra eftersom jag är din favorit och ditt bästa barnbarn. 

Med kärleksfulla hälsningar,
Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar