fredag 14 oktober 2011

Wall of Memories!

Vad är livet utan ens minnen? Ens minnen och erfarenheter är vad som formar en som en människa, och ofta kan ens minnen kommas ihåg både bättre och sämre än vad de egentligen var, men det är lite av det fina med det. Vi alla har bra och mindre bra minnen, vissa man helst inte vill komma ihåg, men som man måste komma ihåg, för att lära av och dra nytta av i framtiden.

Jag har haft lyckan att ha haft minnen bättre än bra i mitt liv, och kan spendera timmar på att bara tänka och prata om dem med människorna jag har upplevt dem med eller människor som är intresserade av att höra vad jag har upplevt. Jag har i snart 20 år försökt göra så mycket som möjligt i mitt liv, för att försöka undvika en situation i framtiden där jag tänkte: ”Om jag bara varit ung igen, om det varit för 10 år sen, varför gjorde jag inte så.” De flesta människor man pratar med har ofta en önskan att de vill åka jorden runt, att se jordens olika makalösa platser. Det är dock stor skillnad på ”thinkers” och ”makers”. Den första kategorin har ofta stora planer, de ska ha ett välbetalt jobb, åka jorden runt, bli känd, skaffa en hollywood fru. Hur de ska lyckas det vet de inte, men de har tänkt sig att det är hur deras liv ska se ut, och blir troligtvis ofta besviken på hur deras liv sedan blir eftersom de har haft så stora planer. Jag anser mig tillhöra den andra kategorin, den typen av människor som tar vara på möjligheterna när dem erbjuds, och jobbar för att få sitt liv hur de vill ha dem, och inte hoppas på att andra ska lösa det för en. 




















Jag har börjat skriva ut bilder som på ett eller annat sätt gör mig glad, och satt upp dem på min vägg. Det är allt från foton på min familj, bilden på mina bröder och min mormor gör mig till exempel alltid glad, eftersom den är vad man kallar klockren. Bilder på mina vänner, som bilder från Åhus 2008, Siesta 2009, där jag har oförglömliga minnen och som alltid får mig att le när jag ser dem. Det är även bilder på mina intressen, Undervattensrugby, Fotografi, bilder jag tagit som jag tycker om, naturbilder som motiverar mig ännu mer att resa runt i världen och se alla dess hörn.

Vad som är viktigt är dock att inte leva på sina minnen. Man skapar sina egna minnen och erfarenheter, och jag har därför sett till att jag har massvis med plats kvar på min vägg för alla nya minnen jag kommer ta med mig hem från denna resan, detta äventyret, från mitt liv i Nya Zeeland 2011-2012.

Med Hälsningar,
Robin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar