måndag 5 december 2011

Efter regn kommer solsken!

Har väl inte haft världens största motivation att skriva någonting här, när jag haft de kanske jobbigaste veckorna här nere sen jag kom hit. Mitt pass försvann för 2 veckor sen, efter att jag skickat det med posten till Immigration för att kunna få jobba på mitt studentvisa. Med ett tappat pass så var det så mycket problem som helt plötsligt dök upp. Helt plötsligt hade jag inget giltigt ID här nere. Jag kunde glömma att kunna jobba, och mina tankar på att ta en runda inom Filippinerna innan jag åker hem till Sverige igen kunde jag glömma. Ett temporärt pass kostar 1600, och som en student är det inte utgifter man uppskattar.

MEN. Passet har dykt upp, och helt plötsligt ser livet väldigt mycket bättre ut igen. Helt plötsligt kan jag fixa mitt NZ ID utan problem, jag kan få mitt jobbvisa, vilket kan ge mig en extra inkomst på över 1000 spänn i veckan, och jag kan nu, om allting löser sig, åka över till Sydney i Januari smärtfritt och lite billigare.

Filippinerna är on igen förhoppningsvis, och att det är sommarlov om 4 dagar, Julafton om 19 dagar med ett väder som snittar över 20 grader är inte helt fel. Och glömde jag då att säga att en polare kommer ner och pluggar här i Februari, så man får träffa honom och troligtvis dela lägenhet med honom, och att Tant Liselotte kommer strax efter?

Och snart kommer nya CSN pengar, och Queenstown resan med Mahmood med ett bungyjump är inbokat.

Vad ska jag säga. Livet är jävligt bra just nu, men efter en hel del års erfarenhet av det här så vet man ju också att något skit kommer hända snart. Men det tar vi då, så njuter jag tills dess!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar