fredag 9 december 2011

Halva året avklarat.

För 4 månader och 15 dagar sen lämnade jag min familj, mina vänner och allting jag kände till för ett år i ett annat land, på andra sidan jorden, för nya upplevelser och äventyr. Jag kände ingen, jag hade ingenstans att bo, och allting jag ägde fick plats i en ryggsäck och en resväska. Under mitt år skulle jag påbörja en ny utbildning, en ny klass, nya lärare och en ny miljö, efter att ha kommit från Ljud & Bildskolan, som jag än hävdar var en helt otrolig skola med underbart folk och en underbar stämning. Startandes på den nya skolan hade man fortfarande studentdagen i bakhuvudet, där man dansade på skolgården, kramade om alla lärare och jublade tillsammans efter 3 fina år. Man mindes klassen som blev belönad som den bästa klassen på LBS Lund någonsin, klassen som sprang ut på scenen sjungandes och skrikandes, mest skrikandes, tillsammans, dansandes på studentflaket och verkligen firade av tiden vi haft tillsammans.

Efter två terminer avklarade, två av fyra, så finns det så mycket att säga. Jag kom för äventyr och upplevelser, och vilka äventyr jag har haft. Jag har simmat bland fiskstim och harpunfiskat. Jag har åkt på spontana roadtrips och besökt underbara ställen. Jag har lärt känna människor från hela världen, och ser nya ställen var och varannan dag som ur en svensks ögon är helt otroliga, och jag har fått möjligheterna att kunna bevara dessa ställena i form av fotografi, som jag studerar 5 dagar i veckan, och lär mig allt jag kan tänkas behöva veta:

Efter 4 och en halv månad i detta otroliga land så är jag övertygad om att mina sista 6 måander i paradiset kommer att bli oförglömliga.

En bild säger mer än 1000 ord. Så här kommer mer än 10 000 ord:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar