lördag 19 maj 2012

Blandade tankar och framtida resor!

Jag känner ett behov av att få saker av mitt bröst, men jag har för en gångs skull problem att finna ord. Jag har i hela mitt liv alltid haft någonting att säga, och att sitta och inte veta vad jag vill säga är någonting nytt för mig. Men någonting är det som jag vill få ut, jag vet bara inte riktigt vad ännu. Jag antar att det hela har någonting att göra med tiden jag har kvar här nere.

Tiden här nere går så snabbt nu under final project så att jag känner att jag verkligen måste stanna till och ta ett djupt andetag innan jag fortsätter på min färd mot hemfärden. Det är nog därför jag skriver här, för att få stanna tiden en minut eller två och verkligen skriva ner vad det är jag känner för stunden, för nästa ögonblick kan det vara borta. Jag funderar mycket på hur mitt liv kommer förändras om en månad. Om hur hela mitt umgänge kommer förändras, och hur mitt liv kommer förändras totalt. Jag har tänkt på hur tråkigt det kommer vara att lämna vissa människor här nere, men väldigt mycket också hur roligt det kommer vara att få träffa alla gamla vänner där hemma. Det kommer också vara jobbigt att träffa vissa människor, men det är någonting jag får tackla efter hand. Här nere har jag kunnat fly undan "verkligheten" och verkligen levt ett annat liv, och när mitt liv här nere nu är "verkligheten" så kommer det än en gång bli jobbigt att lämna det. Jag sitter en del och bara kollar ut över balkongen för försöka samla alla mina minnen jag har haft här nere. I mitt nästa och sista inlägg så tror jag att jag kommer försöka på något sätt samla ihop mina bästa 10 upplevelser under mitt år här nere. Det kommer vara svårt, så väldigt svårt, och jag vet redan nu att jag aldrig kommer kunna rangordna dem, för de är så olika, men ändå är de så sammanlänkande, då det tillsammans har byggt mig till den människa jag är idag, och den människa jag kommer vara när jag kommer hem.

Jag kommer nog vara väldigt annorlunda för vissa människor, och jag hoppas innerligt att jag kommer uppleva många av mina vänner som förändrade också. Jag älskar mina vänner för hur dem är och hur dem varit, men jag tror att jag hade blivit lite besviken om de är kvar på samma ruta som de var på för ett år sedan. Ett år är lång tid, det finns mycket som kan hända, det finns mycket som har hänt, men det verkar också som att många saker är exakt likadant som när jag lämnat det.

Jag sitter ofta och planerar mina nästa äventyr och resor, och för dokumentationens skull kan det vara bra att skriva ner det någonstans antar jag:
- Jag tänker åka till Dublin och träffa på Bella & Danni, två tjejer som jobbade i Auckland som au pairs och som nu har flyttat till Dublin tillsammans för att få uppleva nya äventyr.
- Jag har planerat att åka ner till München för Oktoberfest - Bierfestival. För många är det säkerligen jävligt konstigt att fatta att jag dricker öl överhuvudtaget, men som sagt, ett år är ganska lång tid, och människor kan förändras en hel del.
- Mahmood har sagt att han tänker komma till Sverige och hälsa på från Februari-April, och hans största önskan är att få åka på skidresa, så det tänker absolut planeras ifall om att han genomför sin resa.
- Nästa sommar hade jag tänkt, om jag kan, åka till USA för att delta som "campledare" på Camp America. Camp America är ett läger för barn i 9 veckor mellan Juni-Augusti.
- Septemer 2014 hade jag tänkt ge mig ut på nästa lite större äventyr. Då hade jag tänkt åka iväg i ungefär 9 månader, till olika länder, ex. Kina, Thailand, Filippinerna, Australien, Nya Zeeland, Brasilien, Argentina. Thure som sällskap är en självklarhet och ett måste.

Och till dem som undrar vad fan jag egentligen sysslar med här nere så kommer här två bilder som jag själv är jävligt nöjd med!

Tack för mig,
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar