lördag 12 november 2011

Vad händer sen?

Jag har börjat fundera ganska hårt på vad jag ska göra i framtiden. Även om jag inser hur viktigt det är för mig att ta vara på varje dag här, och verkligen njuta, så får man ofta frågan vad man ska göra när kursen, och äventyret här är slut. Och det är många tankar som flyger runt. Vissa saker är inpräntade i skallen redan, som att jag ska resa runt i världen, jag ska tillbaka till Californien, jag ska tillbaka hit en dag, och att ja ska ta vara på varje möjlighet jag får. Men det är ganska långsiktiga mål, och är saker jag kan göra när som helst framöver.

Vad ska jag göra när jag kommer hem? Vilket blir mitt nästa resmål? Åker jag ensam, eller följer någon annan med mig?

På den första punkten så är jag väl någorlunda övertygad om att jag ska börja jobba. Var vet jag inte, men eftersom jag vet att jag kommer ha skulder större än USA:s regering så kommer jag behöva börja betala av allt det, och mest av allt det jag har lånat/kommer låna av familjen. CSN kan vänta, dem är inte så jävla viktiga känns det som. Ett jobb, gärna välbetalt, så jag kan betala av skulder, skaffa mig all utrustning jag vill ha, och spara ihop pengar till mitt nästa resmål.

På den frågan så är jag kluven. Jag vet att det är långt tills dess att det blir aktuellt, men jag vet att jag en dag kommer behöva ta ett beslut, och då vill jag inte vara helt oförberedd på vilket land jag väljer, utan gärna ha tänkt igenom det ordentligt och på så sätt inte ångra mig. Resmål jag tänker mig för tillfället är 3 stycken.
- Filippinerna: Då jag vet att jag kommer ha ett bra sällskap, gratis husrum, mat och nöjen, och en otrolig natur. 

- Sydafrika: Jag har alltid velat besöka ett land i Afrika, och eftersom jag har en tydlig tendens att åka så långt bort from Sverige som möjligt så behöver jag ju inte bryta traditionerna.
- Comodo Islands: Ni som känner mig behöver verkligen ingen förklaring varför jag vill åka dit.

Och sällskapet? Det är nog olika beroende på vart jag åker. Till Filippinerna hade jag nog åkt ensam eftersom jag inte kunnat begära gästvänlighet till mer än en person där. Till Sydafrika hade jag nog gärna haft med mig sällskap, så länge de haft tålamod för min fotografi och min awesomeness. Till Comodo Islands så är ju en viss Simon Dalin ganska obligatorisk att följa med, och därefter har vi ett par till man kunnat överväga ifall de velat följa med.

Class of 2012, Digital Photography Course, South Seas FTV School @ Hot Water Beach, Coromandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar